Zalando start met Retour on Demand in Rotterdam

Je retourpakket op laten halen waar en wanneer jij dat wilt

 

Rotterdam, 14 juli 2016 – Online shoppen, je nieuwe outfit thuis passen en wat je toch niet wilt houden laten ophalen waar je ook bent; dat is waar het bij de pilot van Zalando Retour on Demand om draait. Voor Retour on Demand werkt Zalando samen met Local Express, een initiatief van PostNL.

 

“Wij luisteren zorgvuldig naar de wensen en behoeften van onze klanten en willen hun shopping ervaring zo goed mogelijk laten aansluiten bij hun leven en gewoonten. Met Retour On Demand zetten we een unieke service neer, in dit geval specifiek voor onze klanten in Rotterdam”, zegt Ken Fontijn, Country Manager Benelux bij Zalando. “PostNL is innovatief en bijzonder klantgericht, net als Zalando. We ontwikkelen om die reden continue nieuwe services in samenwerking met hen om aan de persoonlijke wensen en voorkeuren van onze klanten te voldoen.”

 

Zo werkt Retour on Demand van Zalando:

Op de speciale website [https://zalando.localexpress.nl] kunnen klanten van Zalando kiezen wanneer en waar het retourpakket wordt opgehaald. Dat kan binnen één uur of op een ander gewenst moment. Klanten kunnen hier uit tijdvakken van een uur kiezen tot twee dagen van tevoren. Na 20.00u kan men voor een tijdvak op een andere dag kiezen. Pakketten worden vervolgens van maandag tot met vrijdag tussen 8.00u-21:00u opgehaald. Retour on Demand is gratis voor Zalando klanten tijdens de testperiode. De eerste pilot van Retour On Demand loopt sinds eind 2015 in Amsterdam. Om verder inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van klanten heeft Zalando dit nu uitgebreid naar Rotterdam.

 

###

 

Over Zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) is Europa’s grootste online platform voor vrouwen, mannen en kinderen. Wij bieden onze klanten op een plek een praktische shoppingervaring met een uitgebreid aanbod aan mode-artikelen, gaande van schoenen, kleding en accessoires, met gratis verzending en retour. Ons assortiment van meer dan 1.500 internationale merken bestaat uit wereldwijde populaire, fast fashion en lokale merken, aangevuld met artikelen van onze private labels. Ons lokale aanbod richt zich op de verschillende voorkeuren van onze klanten in elk van de 15 Europese markten waar we leveren: Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Spanje, Zweden, Zwitserland, Polen en het Verenigd Koninkrijk. Door ons logistieke netwerk met drie centraal gelegen distributiecentra in Duitsland kunnen wij onze klanten in heel Europa efficiënt bedienen. Wij geloven dat wij met onze integratie van mode, bedrijfsprocessen en online technologie een overtuigend aanbod kunnen bieden aan zowel onze klanten als partners. Zalando’s shops trekken meer dan 160 miljoen bezoeken per maand aan. In het eerste kwartaal van 2016, kwam ongeveer 62 procent van mobiele toestellen, wat resulteerde in bijna 18,4 miljoen actieve klanten aan het einde van het kwartaal.

 

Over PostNL

Wij zijn PostNL. Wij verbinden voor onze klanten de fysieke en online wereld. Zo verzorgen we de communicatie tussen mensen en bedrijven. Op een gemiddelde dag bezorgen we in heel Nederland 550.000 pakketten en 10 miljoen brieven. We bieden steeds meer nieuwe diensten door combinaties van slimme netwerken, digitale toepassingen en juiste communicatiekanalen. Hiermee willen we het dagelijkse leven voor onze klanten gemakkelijker maken.

Als het eerste beursgenoteerde postbedrijf beschikken we over het grootste en modernste netwerk voor brieven, pakketten en e-commerce in de Benelux. Daarnaast zijn we actief in Duitsland en Italië. Bij PostNL werken in totaal 49.000 mensen. In 2015 bedroeg onze omzet bijna €3,5 miljard.

 

Local Express is een initiatief van PostNL. Local Express haalt en bezorgt ‘on-demand’ waar en wanneer de consument dat wil. Dat betekent dat Local Express zeer snelle lokale bezorging biedt vanuit (web-) winkelvoorraad. Binnen 60 minuten kunnen we voor de deur staan. Daarmee zorgen wij ervoor dat de consument volledig aan het stuur zit en zelf bepaalt waar en wanneer hij zijn producten wil ontvangen of retourneren. Dit geeft webwinkels en traditionele offline winkels de mogelijkheid om consumenten nog betere service te bieden en meer klanten aan zich te binden.

Download PDF
Download PDF