Anna Ewers gezicht SS16-campagne Zalando

195919 anna%20wezel e2ff6f large 1455788071

BERLIJN,18 februari 2016 // 'Fashion meets sport' is het motto van dit seizoen. Sportkleding verwerken in je dagelijkse stijl is méér dan alleen een trend: het is een levensstijl. Met de lancering van de global spring/summer 2016 campagne inspireert Zalando - in het jaar dat in teken staat van sport - iedereen om te spelen met mode en om iedere dag actiever te leven. De campagne is geschoten door Gordon von Steiner. Centraal staat Anna Ewers, één van de meest invloedrijke modellen van het moment.

Campagne talenten v.l.n.r.: iDance Mikey, Anna Ewers, Lil Phoenix

De energieke vertoning van een internationaal bekend model naast een groep buitengewone dansers zorgt voor energie, plezier en actie. Een uiting van de vele verschillende stijlen die Zalando te bieden heeft - van mode tot sportkleding- toont onze toewijding aan sport. Anna Ewers, gekozen tot model van het jaar in 2015 op models.com, drukt in de campagne op een afspeelknop in de vorm van het Zalando-logo. Ze gaat een speelse wisselwerking aan met de waanzinnig getalenteerde dansers Lil Phoenix en iDance Mikey. Aangezien 'athleisure' naar verwachting dit jaar een belangrijke trend wordt, zet deze SS16-campagne Zalando eens te meer in de markt als een bestemming voor sportmode.

"We zien een grote beweging in fashion, waarbij sport een onderdeel wordt van mode. Samen met campagneleider Gordon von Steiner hebben we geprobeerd het plezier van de ontmoeting tussen fashion en sport vast te leggen. De campagne toont actieve looks die alle aspecten van het dagelijks leven, activiteiten en interesses omvatten. En al deze looks kun je vinden bij Zalando”, aldus Carsten Hendrich, VP Brand Marketing bij Zalando.

'Breng je stijl in beweging', de bemoedigende en enthousiaste boodschap van de spring/summer 2016 campagne, sluit aan bij de vorige campagnes 'Are you ready?' en 'Topshop @ Zalando Campaign Wherever You Are' in 2015. Alle drie de reclamespots zijn geregisseerd door Gordon von Steiner. Ze vinden plaats in een witte abstracte doos, een metafoor voor Zalando's verpakkingen, en de ruime keuze aan mode, gratis verzending en gratis retournering. De campagne gaat 21 februari aanstaande van start in Nederland en België, gevolgd door alle overige markten van Zalando in de komende weken. De campagne zal verder worden uitgerold via global platforms, waaronder buitenreclame, print en een speciaal ontworpen Zalando-doos. Bezoek www.zalando.nl voor meer informatie.

#zalandostyle

Notes to Editors

Campaign Credits:

Concept & Art Direction: Zalando

Film Director: Gordon von Steiner

Music Compositor: Claus Capek, Jan Krouzilek, Stephan Moritz Styling Julia von Boehm

Production Bakery Films Filmproduktion GmbH

Post Production Slaughter House GmbH

About zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) is Europe’s leading online fashion platform for women, men and children. We offer our customers a one-stop, convenient shopping experience with an extensive selection of fashion articles including shoes, apparel and accessories, with free delivery and returns. Our assortment of over 1,500 international brands ranges from popular global brands, fast fashion and local brands, and is complemented by our private label products. Our localized offering addresses the distinct preferences of our customers in each of the 15 European markets we serve: Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Italy, Luxembourg, the Netherlands, Norway, Spain, Sweden, Switzerland, Poland and the United Kingdom. Our logistics network with three centrally located fulfillment centers in Germany allows us to efficiently serve our customers throughout Europe. We believe that our integration of fashion, operations and online technology give us the capability to deliver a compelling value proposition to both our customers and fashion brand partners. Zalando’s shops attract over 131 million visits per month. In the third quarter of 2015, around 59 per cent of traffic came from mobile devices, resulting in close to 17.2 million active customers by the end of the quarter.

Contact Zalando

Jolanda Smit

Global PR Director

jolanda.smit@zalando.de

+49 176 12759223

Contact Zalando BENELUX

Judith Surusiay

PR & Communications Manager Benelux

Judith.surusiay@ zalando.nl

+49(0)30 209 685 060

Damaris Beems

7N60 Communicatie

damaris@1967ers.nl

0294-490690

06-22399374

Download PDF
Download PDF