Update voor Zalando shopping app

26 JANUARI 2016
Samenvatting
Zalando heeft de fashion app geüpdatet om klanten een gemakkelijke, prettige en voor mobiel geoptimaliseerde ervaring te bieden waarbij de beleving van de klant voorop staat. Met de app kun je anders door het aanbod bladeren, grotere productafbeeldingen zien en een rijke redactionele inhoud. De vernieuwde app is beschikbaar voor Android en iOS.
  • Zalando heeft de fashion app geüpdatet om klanten een gemakkelijke, prettige en voor mobiel geoptimaliseerde ervaring te bieden waarbij de beleving van de klant voorop staat.
  • Met de app kun je anders door het aanbod bladeren, grotere productafbeeldingen zien en een rijke redactionele inhoud.
  • De vernieuwde app is beschikbaar voor Android en iOS.


Berlijn, 26 januari 2016 - E-commerce op mobiel blijft in een razend tempo groeien en van bedrijven wordt verwacht dat zij hoogwaardige apps ontwikkelen. De focus voor Zalando is nu ‘mobile first’ en nu al komt meer dan 60% van het aantal bezoekers op Zalando via mobiele apparaten. Een probleemloze, handige en relevante klantervaring waren de belangrijkste redenen achter het ontwerp van de nieuwe app.

Nuzhat Naweed, Head Mobile Product en Engineering bij Zalando had de leiding over de herontwikkeling van de fashion store app: “Bij Zalando is ieder contactmoment belangrijk. Mobiel vraagt om een unieke benadering als het gaat om de ervaring van de klant. Klanten gebruiken hun mobiel de hele dag door en het zijn de micro-momenten met apps waar het om draait. Onze nieuwe app leent zich daar perfect voor."

Hier voegt ze aan toe: “De update is gericht op twee dingen; een geweldige ervaring en kwalitatieve inhoud. We willen onze klanten inspireren en ze het aanbod van Zalando laten ontdekken, maar ze ook boeiende content bieden die speciaal voor deze app is ontwikkeld."

In de nieuwe app zijn de afbeeldingen van hoge kwaliteit zodat de klant de mogelijkheid heeft om de artikelen die ze zoeken goed te bekijken. Zalando biedt nu een volledig gebruiksvriendelijke ervaring op alle platforms; de mobiele site, de apps en desktop. De nieuwe app bevat ook speciaal voor mobiel ontwikkelde content zoals video, redactionele content op het gebied van trends en lookbooks voor een rijkere ervaring. Die ervaring is niet alleen gericht op producten, maar ook op content die relevant is voor de hele customer journey.

De fashion store app is geüpdatet voor Android en iOS. De vernieuwde app is beschikbaar voor klanten in alle 15 markten waar Zalando actief is en laat klanten niet alleen winkelen, maar dompelt ze ook onder in nieuwe content, terwijl ze onderweg zijn. De nieuwe app is het afgelopen kwartaal in-house ontwikkeld door het mobiele team van Zalando. De app is hier te downloaden.

In 2012 werd de Zalando app in Duitsland geïntroduceerd en in 2014 werd deze uitgerold naar de andere Europees markten. Tot nu is de app meer dan 14 miljoen keer gedownload. De tech-afdeling van Zalando telt meer dan 900 medewerkers en het overgrote deel van alle bedrijfsprocessen, inclusief logistiek, design en betaalverkeer, wordt door Zalando zelf uitgevoerd.

Afbeeldingen
Download PDF
Download PDF