Zalando legt focus op inspiratie via mobiel en betrekt klant bij proces

57% van de bezoeken aan Zalando vindt nu al plaats via mobiel. De komende tijd ligt de nadruk dan ook op mobiel, met als doel om klanten steeds meer een  gepersonaliseerde shopervaring te kunnen bieden. 

Om klanten te inspireren - gebaseerd op hun smaak en voorkeuren - is de functie 'Jouw Zalando'  geïntegreerd in de mobiele app voor iOS en Android. Naast het tonen van een selectie van producten, outfits en merken op basis van het browsen en aankoopgedrag van de gebruiker, toont 'Jouw Zalando' nu ook streetstyle outfits samengesteld door de redactie van Zalando. Deze streetstyle looks waren voorheen alleen beschikbaar in de 'Fashion Memo' sectie. Zalando voert momenteel ook tests met het tonen van outfits samengesteld door de Zalon Stylisten.

Daar komt nog bij dat Zalando haar klanten betrekt bij dit inspiratie- en personalisatieproces. Hiervoor introduceert Zalando de sectie "Wat is jouw zalandostyle?' in de iOS app, onder 'featured'. Onder 'Wat is jouw zalandostyle' deelt Zalando foto's van Instagramgebruikers die zij gedeeld hebben met #zalandostyle of #shareyourstyle, gekoppeld aan één of meer producten in de webshop. 'Wat is jouw zalandostyle' maakt Instagramafbeeldingen op deze manier shopbaar en gebruikers worden de hoofdrolspelers van het creatieve proces dat aan de basis staat van het Zalando platform. De functie wordt momenteel getest en zal verder worden ontwikkeld en uitgerold bij positieve resultaten. 

Meer weten over de Instagram-integratie? Bekijk 'Wat is jouw Zalandostijl' in de iOS app of lees meer in deze blogpost: https://tech.zalando.com/blog/how-zalandos-app-makes-instagram-images-shoppable/

185650 5346fe0b9f3b8e84840637015cac33b1ffa45de9 screen shot 2015 10 13 at 12.17.14 916b97 original 1446565090
Download PDF
Download PDF